söndag 17 april 2016

Skapardag!

Skapardag. Smaka på ordet. Det smakar kreativitet, inspiration, goda vänner och ny energi! Det var precis det som gårdagen handlade om. En av mina vänner bjöd in till en skapardag där alla fick ta med sig sin kreativa hobby och jobba med. Sedan flödade kreativiteten från tidig eftermiddag till sen kväll.

Jag hade i höstas sett en bild på en fantastiskt söt liten virkad drake och bestämt mig för att försöka göra en sådan. Hade inget mönster att gå efter så det blev frihandsvirkning utifrån bilden som jag sett. Hade påbörjat min lilla drake redan i höstas, men sedan kom massa annat i vägen och jag har inte hunnit klart med mitt projekt. Igår tog jag tillfället att få sitta ner och bara pyssla med min lilla drake. Och, jo men visst, den blev klar och blev precis så söt som jag ville att den skulle bli.

Den är virkad i ett chockrosa garn som heter Candy med svarta detaljer och mäter ungefär 10 cm i höjd. Ett litet nystan av garnet räckte till hela draken.




Det enda som jag ångrar lite nu i efterhand är att jag inte antecknade hur jag virkade...

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar