fredag 22 april 2016

Servetthållare...

Det har varit mycket som ska hinnas med på sista tiden och scrapbooking har väl inte direkt stått högst på prioriteringslistan. Fast det betyder ju inte att jag inte scrappat något! Lite har jag allt hunnit med. Bara det att det har tagit väldigt mycket längre tid att få klart grejerna när man bara hinner sitta en liten stund åt gången. Men nu är äntligen mina två små projekt klara!

Jag börjar med att presentera ett servettställ. Visst är de där man köper i papper fulla med servetter oftast helt ok att ställa fram, men visst är det betydligt roligare med ett personligt och egentillverkat?! Jag fick idén av en kompis och spann vidare på den. Att göra den var egentligen ganska enkelt. Jag köpte helt enkelt ett paket med servetter i. Tog ur servetterna och slaktade hållaren för att använda som mall. Skar ut stommen i lite tjockare papper, vek och limmade ihop. Sedan dags att dekorera. Eftersom jag valde ett reliefmönstrat papper med muffins på som första dekorationspapper så ville jag inte dölja det helt utan ville att även det skulle få synas. Så, alltså valde jag att bara dekorera ena sidan på förpackningen. Tja, motivet är väl inte så mycket att orda om... ;-). Runt alla kanter dekorerade jag sedan med ett glitterlim. När allt torkat så fyllde jag upp den med lite fina inköpta servetter. Självklart med katter på... Är mycket nöjd med resultatet!




Jag har även hunnit göra ytterligare en liten tidskriftsamlare att förvara mina kort i. Denna fick gå i lite lila toner och som dekoration på ryggen har jag använt en "gnuggis". Konstaterade att jag fortfarande behöver ytterligare en. Får se när den hinner att bli gjord...



/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar