fredag 26 februari 2016

Nosat på snön...

Ja, så mycket mer än nosat på snön blev det inte när jag öppnade ut till rastgården idag när jag kom hem. Solen sken inbjudande ute och det var perfekt läge för alla på fyra ben att få känna snö under tassarna. Tyckte jag. De hade en helt annat åsikt...

"Du matte, det ser konstigt ut där ute..."

"Inte mycket att gå på här ute idag du matte. Det är lite trångt här..."

"Yes! Jag hittade lite gräs i varje fall!"

"Hm... Ska man våga testa...?"

"Näe... Det är nog inte värt det..."

"Jag går samma väg in istället..."

"Jag är modig!!!"

"Men fy vad kallt & blött om tassarna..."

"Tyckte du att du var rolig nu matte...?"

Ja, matte tyckte att det var ganska kul. Fega små kissekatter på vinterpromenad. Den varade typ totalt 10 min. Sen vara allihop inne i värmen igen...

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar