måndag 6 april 2015

Hybridkort?

När man är ledig hinner man med mycket pyssel! Är riktigt härligt när man känner att man har tid att sätta sig ner och ta tag i idéer som legat och väntat ett tag. Den här helgen har det blivit fyra kort gjorda som inte är bara scrapbooking. Jag har kombinerat det med en annan hobby som jag tycker är väldigt rolig nämligen att brodera :-).

Lite restgarner, några små bitar aidaväv och en googling efter små broderade katter så var det bara att sätta igång. Katterna som hittade på nätet hittade jag bara bilder på det färdiga broderiet, dvs inget riktigt mönster, men med lite tålamod så gick att på ett ungefär räkna ut hur många stygn det skulle vara på alla hål och kanter i de olika färgerna. Det i kombination med lite sömnad på frihand så blev det riktigt bra!

När broderierna var klara plockade jag fram scrapbookinggrejerna och förvandlade broderierna till en ingrediens i korten. Själva korten blev ganska enkla eftersom jag ville att broderierna skulle ta ganska mycket plats.

Först blev det två "bra att ha-kort". Jag har klippt ut ett hål i kortet och fäst broderiet på baksidan. Baksidan har jag sedan täckt med ett papper så att kortet blev stabilt och fick en snygg baksida.



Sedan blev det två höstiga kort. Fick inspirationen när jag hittade bilden på katterna på nätet och visst att jag hade en del höstsaker i scrapbooking-lådan...



/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar