lördag 11 april 2015

En rosa historia

Idag har det blivit en "ny" modell av kattbädd sydd. Det var inte riktigt planen när jag vaknade, men efter ett telefonsamtal med min vän Lotta där hon berättade hur smidigt det är att sy bäddarna som hon gör och givetvis en instruktion om hur man syr dem så var jag bara tvungen att testa. Så, det blev en djupdykning i tyglådan för att se om jag hade något lämpligt tyg hemma i tillräckligt stor storlek. Och jodå, jag hittade ett par olika rosa tyger som gick att kombinera. Det ena var ett lite grövre cerise tyg och det andra var ett ljusrosa supermjukt sammetstyg.

Det var verkligen enkelt att sy dem och för att vara mitt första försök så är jag helt klart nöjd med resultatet. Rent praktiskt så är den ju vändbar med med tanke på att den är mjuk och fluffig på ena sidan och lite grövre på den andra så känns det som att ena hållet är mer givet än det andra...



Det var lite knepigt att veta hur mycket man skulle stoppa kanten, men jag tycker att jag fick till det ganska bra. Kommer definitivt att bli fler bäddar av den här modellen!

/Anngert

1 kommentar: