lördag 7 februari 2015

Stjärnprydda bäddar

Dagen har ägnats åt att sy kattbäddar. Många sådana. Åtta stycken har sett dagens ljus och jag blev riktigt nöjd med resultatet. Bäddarna är till The Maine Club och kommer där att vara priser i klubbens tävling "Årets katt 2014". Prisutdelningen kommer att vara på klubbens årsmöte den 21 mars, så för en gångs skull så är jag ute i god tid dessutom :-).

Som yttertyg har jag använt ett härligt bomullstyg i grått och som innertyg slaktade jag ett gäng microfleece-filtar och använde tyget att sy av. Superhärlig kvalitet och ett prisvärt alternativ till att handla på metervara i tygbutiken. Den lösa kudden som ligger i bäddarna är givetvis vändbar. På ena sidan är det mjuk fluffig microfleece och på andra sidan ett vitt bomullstyg med mönster av gråa stjärnor.


Jag tog bara bild på två av bäddarna för att de ska synas bra. Den ena har det stjärnmönstrade tyget ut på kudden och den andra har det vita fluffiga.
Så med tanke på att bäddarna kommer att vara priser till förra årets vinstrikaste katter i The Maine Club så kan man ju säga att de är stjärnbeströdda på mer än ett sätt... :-).

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar