lördag 14 februari 2015

Hjärtan och stjärnor

Idag blev det lite tid vid symaskinen igen där jag pysslade ihop ett par bäddar. Den ena var planerad men den andra var lite mer spontan efter att ha sprungit på ett supergulligt tyg igår när jag var i tygbutiken.

Den planerade bädden har ett yttertyg i svart jeans och innertyg i fluffigt vitt microfleece. Kudden, som givetvis är vändbar har det vita fluffiga tyget på ena sidan och på andra sidan är det ett vitt bomullstyg med grå stjärnor på. I mitten av kudden sitter det en svart knapp i form av ett katthuvud.




 Den andra spontana bädden är sydd i ett jeanstyg med massor av vita små hjärtan på som dekoration. Jag bara kunde inte låta bli utan att köpa en bit av detta tyget när jag såg det i tygbutiken :-). Har även här kombinerat det med härligt mjuk microfleece. I mitten av kudden, som den här gången blev likadan på bägge sidor, sitter en liten kattformad knapp.



Bägge bäddarena är lite ovala till formen och har en 10 cm hög kant runt om. Den översta bädden med stjärnor på kudden har redan flyttat till sin nya ägare: Puzzel! En underbart söt liten kille som igår flyttade hem till en av mina vänner.


Puzzel visade idag när jag var där och hälsade på att han har hittat bästa utsikts- och sovplatsen i huset. Tror nog att matte får hitta en annan plats till blomman i bakgrunden snart... ;-)

/Anngert

1 kommentar: