tisdag 17 februari 2015

Mer råttor

Det blev även ett gäng kattmyntaråttor sydda i helgen. Sex stycken hade jag fått beställning på och dessa sydda jag i det gulliga jeanstyget med vita hjärtan på. I vanlig ordning fick råttorna svarta svansar och morrhår. Idag paketerades de i var sin egen påse och fick små tags påsatta och är redo för leverans.



Hade lite kattmynta över och lite fler råttor tillklippta i resttyger, så det blev även ett par läckra svarta råttor sydda. Tyget har ett blommönster i grått, så helt svarta blev de inte.


Medans jag höll på att packa råttorna idag var jag tvungen att vända ryggen till i ett par sekunder. Under den tiden så fick en av de svarta råttorna ben. Svarta ben. Jag hittade den i hallen där det såg ut så här...:


Svart katt på mörk matta blir ju inte superbra på film, men jag tror ni förstår ;-). Så, nu har även mina egna katter fått en myntaråtta som matte sytt...

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar