söndag 25 januari 2015

Snö...

Slutet av januari och ute är marken nu täckt av ett litet lager med snö. Givetvis var jag bara tvungen att öppna dörren till rastgården idag för att se vad de fyrbenta skulle ta sig till.

Resultatet? Tja, det var två stycken som for ut genom dörren i hundra knyck bara för att två meter längre fram tvärnita och med en förundrad min konstatera att underlaget var vitt och kallt. Det följdes av en anklagande min som sa något i stil med: "Vad har du gjort med gräset matte???" Vilka av de fyrbenta detta var är väl inte så svårt att räkna ut? Maine coonerna såklart. Britterna tittade på mig när jag öppnade dörren, idiotförklarade mig och gick sedan och la sig i soffan och sov...

Lakritz på snöpromenad

Prinz spanar på fåglarna i trädet.

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar