tisdag 9 september 2014

Stor skillnad!

Jag har ett litet rum hemma hos mig som jag använder som hemmakontor. Där står ett skrivbord och några bokhyllor. Det enda problemet är att jag har ganska kalla golv på vinterhalvåret och det är riktigt kallt om fötterna när man sitter och jobbar vid datorn. Jag har länge funderat på hur jag ska lösa det problemet då ytorna är ganska små och det är svårt att få plats med några mattor. Nu i somras fick jag en idé och i fredags omvandlades den i praktiken.

Med tanke på att rummet är pyttelitet så var den första tanken var att lägga in en bit heltäckningsmatta på golvet. Men, en så pass lurvig och stor matta hade en ju en prislapp som inte riktigt tilltalade mig. Istället så konstaterade jag att det fanns en härlig ryamatta till humant pris på en av de stora varuhusen som jag föll för. Tre sådana blev perfekt i mitt lilla rum och jag behövde bara skära till ett par av dem på ena kanten. Eftersom skarvarna hamnar under de tunga möblerna så ligger mattorna på plats.

Före...

...efter!

Tänk vilken skillnad det kan bli med en liten matta på golvet. Mjukt och skönt att gå på är det också :-).

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar