lördag 20 september 2014

Med smak av godis

För ett tag sedan fick jag en beställning på ett burskynke som skulle ha färgerna från engelsk konfekt i sig. Kändes som en utmaning att få ihop ett sådant och utmaningar är roligt. Efter lite bollande med den som skulle ha burskynket så blev resultatet ett burskynke med vita väggar, vit fluffig botten och övriga tillbehör i svart med ränder i godisets färger.

Att matcha exakt färgnyans på tyget mot godiset visade sig vara svårt men efter lite letande så lyckades jag i varje fall få ihop en bra färgskala. Bortsett från tak så finns det även sidogardiner, toaskynke och en bädd i godisets tecken. Tak, botten och gardiner är tvådelat för att kunna fungera till både dubbel- och enkelbur.

Taket har ränder i rosa och gult och sidogardinerna fick omtag i blått. På toaskynket och bädden har jag lagt in ränder av alla tre färgerna.

På bilden nedan har jag bara monterat upp för en enkelbur och bilderna blev inte helt hundra bra då jag tyvärr inte hade med mig min riktiga kamera utan fotade med mobilen. Men det synd ju vad det är i varje fall :-).


Närbild på bädden...

Jag gillar resultatet och det hoppas jag att den som beställt också kommer att göra!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar