söndag 9 juni 2013

Dörrstopp

En kompis till mig hade köpt en riktigt fräck dörrstopp för ett tag sedan. Jag funderade givetvis på hur jag skulle kunna göra en liknande själv. Ingen större utmaning om jag ska vara ärlig. Det svåraste var att hitta något lämpligt att använda som tyngd i...

Bottendelen är gjord i fuskläder eftersom jag ville ha ett slitstarkt material där. Den ska ju trots allt stå på golvet och antagligen få en del stryk av dörren. Toppen däremot fick bli ett lite kraftigare tyg med kattmönster på. Mellan de olika delarna har jag sytt fast ett sidenband med en snodd inuti för att få stabilitet. Överst har jag sytt fast en metallring i två kraftigare band för att ha något att ta i när man behöver flytta på den.
Vad har jag då fyllt den med? Jo, inuti i botten är det en extra tygpåse som jag fyllt med dekorationssten inhandlad på en välsorterad blomsterbutik. Toppen är sedan stoppad med vanlig stoppning för att hålla formen.


Kommer att passa perfekt i min hall! Jag slipper också att oroa mig för att någon av katterna av misstag råkar stänga dörren in till badrummet där kattlådan står när jag inte är hemma... :-)

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar