söndag 2 juni 2013

Bättre sent än aldrig...

Då var jag tillbaka på bloggen igen :-). Ibland räcker tiden inte till och har man dessutom kort minne och glömmer att köpa nya batterier till kameran så ja... Då blir det inte så mycket bloggat.

Får börja med att rapportera mina fyrbenta vänners resultat på min klubbs utställning för ett par helger sedan. En utställning som på lördagen dessutom hade Maine coon-special. Eftersom jag även hjälpte till på utställningen så ställde jag bara ut en dag och valde då givetvis lördagen. Resultatet blev helt okej.

Prinz som ju är just Maine coon deltog förutom i ordinarie bedömning även i Maine coon-specialen. På den ordinarie bedömningen fick han sitt första Hederspris men gick tyvärr inte vidare. Däremot gick han vidare i Maine coon-specialen och blev nominerad till den specialpanelen. Där hade han sedan inget att säga till om med tanke på snyggingarna han mötte och vi säger grattis till GIP S*Stortassens Kendall som tog hem Best in Show Kastrathane!


Kompiz fick en kanonbra bedömning och blev nominerad till panelen i konkurrens med två andra snygga Britter. Gissa om matte blev glad?! I panelen blev han slagen, men vad gör det? Han fick ju ytterligare ett certifikat i klass 4 och en nominering!


Puzz fick den här gången nöja sig med ett Hederspris i ordinarie bedömning och att bli slagen av hanen i seniorbedömningen. Reflekterade lite över bedömningen som hon fick i grundbedömningen. Jag har ställt ut henne i sju år och hon är Supreme Premier för ett bra tag sedan och jag har hyfsat bra koll på hennes styrkor och svagheter. Men, det finns uppenbarligen alltid nya synvinklar på saker och ting. För första gången någonsin fick jag höra att hon har stora öron...


Det var oavsett resultat för mina katter en supertrevlig helg!! För de som känner för att läsa mer om utställningen som vi hade så kila in på Billingebygdens kattklubbs hemsida. Där ligger vår medlemstidnings utställningsspecial publicerad nu under rubriken "Nyheter" till höger på sidan.

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar