lördag 27 april 2013

Sytt ett burskynke

I en av de föreningar som jag är medlem i kommer vi snart att ha en rasspecial på en utställning. Ett fullspäckat prisbord är alltid trevligt så jag tänkte att jag skulle sponsra med lite priser till de vinnande katterna. Så idag har tillverkningen startat :-).

Först ut blev ett burskynke till en enkelbur. Detta är tänkt att hamna i prispåsen till den som blir Best of the best. Till botten blev det en kombination av ett tryckt tyg med amerikanska motiv och tyg med färger från den amerikanska flaggan. Gardinerna är vit, blank, lyxig duchess och taket är en lek med samma tyg som jag använde till botten. Man hänger upp det i buren med hjälp av gardinspiraler och utgångshålen för dessa gjorde jag av öljetter på baksidan av gardinen.



Att det är Maine cooner som det handlar om går väl inte att ta miste på ;-)? Måste säga att jag blev mycket nöjd med resultatet. Hoppas bara att den som vinner det gillar det också.

/Anngert

1 kommentar: