tisdag 30 april 2013

Presentpåse

För ett tag sedan behövde jag en liten presentpåse att stoppa lite smågrejor i som jag tänkte ge bort. Givetvis kom jag på det i så där lagom bra tid på kvällen innan jag skulle åka. Så att sticka förbi affären och handla en var bara att glömma eftersom de hade stängt för länge sedan. De små grå började jobba samtidigt som tyglådan inventerades. Hur svår kan det vara att sy något lämpligt egentligen? Inte alls :).

Lite fuskläder gav stabilitet till min lilla kasse och genom att sy med en avvikande färg på sytråden blev det lite fräckare utseende på kassen. Inuti fodrade jag den med ett läckert rosa silkigt tyg. 


Sedan var det bara att stoppa i de små grejorna som jag tänkte ge bort och sätta dit en etikett. Klart!


Storleken på kassen är anpassad efter det jag skulle stoppa i, så några direkta mått har jag inte. På ett ungefär så är den 10 cm hög och botten ungefär 10 x 5 cm.

Världen har garanterat skådat snyggare kassar men den fyller sin funktion och viktigast var ju att mottagaren uppskattade innehållet :).

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar