måndag 10 oktober 2011

Inredningspyssel

Sprang på ett helt underbart tyg i tygbutiken när jag handlade tyg för ett tag sedan. Tyget var ett riktigt gosigt & lurvigt tyg i en härligt skimrande grå nyans. Efter lite funderande kom jag på vad jag skulle ha det till: ett nytt sängöverkast!

I fredags stannade jag till och handlade när jag åkte förbi. Köpte även ett vanligt grått bomullstyg som jag kunde fodra pälstyget med. När jag stod och funderade på hur mycket tyg jag skulle köpa föll min blick på tygrullarna i facket bredvid. Det var rullar med skinnimitation. En av rullarna hade ett mönster som såg ut som vävda skinnremsor. Fick då idéen om att även sy några nya kuddfodral till sängen. Alltså inhandlades även lite svart skinn och svart bomullstyg till kuddarnas baksida.

Lördagen ägnades således åt att sy. Överkastet var smidigt att sy då jag bara fodrade det med bomullstyget. Kuddfodralen syddes med framsida i skinnimitation och baksida i bomullstyg. Baksidan är sydd i två delar som ligger lite omlott så att det är enkelt att stoppa i innerkudden.


Jag blev helt nöjd med resultatet och det fanns även ett par fyrbenta vänner som ansåg att matte valt ett bra tyg till överkastet...

/Anngert

1 kommentar:

  1. Det rutiga skinnimitationen har jag klätt både en pall och en kontorsstol med, det är jättesnyggt!

    SvaraRadera