tisdag 31 maj 2011

Shopping & stödben...

Genom dyr shopping har matte gjort Prinz till en mycket lycklig katt. Prinz tillhör kategorin katter som föredrar att dricka vatten ur rinnande kranar. En sysselsättning som kan bli aningen irriterade emellanåt när man i tid och otid får slå på och av vattenkranen till en katt som bara skulle kolla att vattnet fortfarande fanns kvar i kranen...
Så nu fick jag äntligen tummen ur och inhandlade en vattenfontän där vattnet när det cirkulerar just rinner ut i strålar. En sådan här blev det:


Tänk vad enkelt det kan vara att göra en stor röd lurvig katt nöjd :). Jag monterade ihop fontänen sent i måndags kväll och en stor del av natten tillbringade Prinz på en tasslängds avstånd från fontänen. Jag hörde då och då innan jag somnade hur han plaskade med tassen i vattnet och på morgonen visade han att han även kommit på att man kan dricka ur den :).

Idag har jag roat mig med att montera fast ett stödben till det lilla hyllplanet på katternas klösträd. Just det hyllplanet har varit väldigt populärt att använda som trampolin och eftersom det är monterat på två vanliga hyllbärare har det av någon anledning sviktat. Kan kanske ha att göra med att mina fyrbenta vänner väger typ 6-7 kg styck... Så här blev resultatet:


Det är en helt vanlig träregel som jag har sågat till och monterat fast med en skruv uppifrån hyllplanet. I nederkant hålls den fast utan skruv. Tänkte först att jag skulle måla den i samma gråa nyans som hyllplanen, men eftersom den gråa färgen jag hade kvar sedan klösträdsbygget hade omvandlats till fast form i burken så kom repstumpen som jag hade kvar väl till pass. Så nu ska det nog fungera alldeles utmärkt att studsa på...

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar