söndag 25 augusti 2024

Dags att dra igång på allvar...

Igår var det dags för höstens första scrapträff. Även om det "bara" är augusti än så går det snabbt mot vinter och jul, så nu är det hög tid att dra igång med årets julkort på allvar. På gårdagens träff hann jag med att göra hela fyra julkort och ett lite höstinspirerat "bra att ha-kort". Höstkortet och ett av julkorten blev mina bidrag till träffens utmaning där temat var "blommor". Inte riktigt min grej när det kommer till scrapbooking så någon vinst blev det inte, men det är alltid roligt att vara med och tävla.

De övriga tre julkorten använde jag lite av de papper som jag köpte i somras när jag var och shoppade på en scrapbooking-butik. Det var papper med vackra vintermotiv på. Storleksmässigt lite stora för kort, men det går ju alltid att skära ner dem till rätt storlek och använda delar av papperna till olika kort. Bakgrunden till dessa tre julkort blev handgjorda papper som en av deltagarna på träffen gjort.





/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar