måndag 29 juli 2024

Blommigt & kattigt

Har haft en fantastiskt trevlig helg hos mina vänner nere i skåne och i lördags stod det lite scrapbooking på schemat. Jag hann med att göra både ett "bra att ha-kort", sex tags och så självklart ett julkort!

Det var lite av en utmaning att scrappa för mig då jag hade helt slut på svart cardstock och vitt hade jag några mindre bitar kvar av bara. Men, då får man vara kreativ!

Tre tags blev väldigt "kattiga". De fick en bas av rostfärgat mönsterpapper som jag sedan dekorerade med siluettkatter som jag redan hade färdigutstansade. De var dock utstansade i ett ljusblått papper, så jag valde att färglägga dem svarta. Ett par utstansade gröna skira blad och några halvpärlor blev den övriga dekorationen


De andra tre tagsen blev blommigt färgglada men även de fick en liten kattdekoration. Här använde jag mönsterpapper med ljusa färger som bas och ett underbart blommönstrat papper att dekorera med. Det blommönstrade har jag skurit i lite olika sneda bitar för att det skulle räcka till alla tre. Övrig dekoration på tagsen är en liten metallkatt på varje, halvpärlor och hjärtanformade brads.


"Bra att ha-kortet" är 12x12 cm i storlek och fick en kortbas i ljust grått. Ett lite steampunkinspirerat mönsterpapper med två fjärilar på fick ange tonen. Det kompletterades med en varm orange ram, en bit från ett härligt blommönstrat papper, ett par kopparfärgade blommor, en lite rostfärgad metalldekoration och några matchande halvpärlor.


Julkortet lyckades jag få till en kortbas till av den sista biten vitt cardstock som jag hade. Det blev ett litet kort i storleken 7,5 x15 cm. Bilden på kortet är från ett gammalt julkort som jag fått för många år sedan och sparat för att återanvända. Jag har matchat dem med ett ljusblått mönsterpapper med snöflingor på i botten och sedan en bit trämönstrat papper. Dekorationerna blev en utstansad gran i guldfärgat papper, en blå snöflinga, några blå halvpärlor och utstansad text "God Jul" i blått med lite guld som sticker ut under.

Ifall någon av mina scrapbookingvänner nu oroar sig över att jag skulle sitta utan svart & vit cardstock så kan jag meddela att jag igår på vägen hem passade på att besöka en mycket trevlig liten butik. Så nu är lagret med cardstock påfyllt igen med betydligt fler färger än svart och vitt... ;-)

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar