söndag 9 juni 2024

Ibland går det undan...

Snart är det dags för utställning igen och äntligen dags att få ställa ut Trazzel igen! Sent i går kväll kom jag på att bädden han haft i sin utställningsbur antagligen är aningens för liten för honom nu. Förra gången jag ställde ut honom var han kattunge och nu är han över ett år gammal. En lördag kväll strax efter kl. 19 finns det inte så mycket tygbutiker öppna så det blev en djupdykning ner i befintligt tygförråd för att se om jag hade något passande i tillräckligt stora bitar för att räcka till en bädd. Efter lite pusslande och konstaterande att lite skarvande var möjligt så hade jag hittat en kombination som jag gillade och som funkade ihop med övrig burinredning. 

I dag fick symaskinen sen jobba och resultatet blev en rund låg bädd, ca 40 cm i diameter med 10 cm hög kant. Yttertyget är ett lite grövre tyg i blåa toner med stjärnor på och innertyget vit microfleece. Kudden vändbar förstås och med en silvrig knapp i mitten.



Så nu ser vi fram emot nästa utställning och hoppas att den duger till herrn :-).

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar