söndag 16 juni 2024

Certifikat, BIV & NOM!

Då har vi landat hemma efter en väldigt trevlig utställningshelg hos DackeKatten i Gislaved. Med mig både igår och idag hade jag Trazzel (S*Stortassen's Kenny) och Elza (GIC S*Mysebos Sansa Stark).

Trazzel som inte ställts ut på länge gjorde debut i öppen klass (klass 9) och Elza som blivit kastrat ställdes för första gången i kastratklass (klass 10). Bägge mina fyrbenta vänner skötte sig exemplariskt och resultatet blev över förväntan!

På lördagen tog Trazzel sitt första certifikat i klass 9 med fin kritik av domaren och blev även Bäst i Variant (BIV) bland Maine Coonerna i grupp 3. Vid nomineringen blev han sedan slagen av en Norsk Skogkatt. Söndagen blev sedan en repris av lördagen, dvs certifikat nummer två i klass 9, BIV och sedan slagen av en Norsk Skogkatt vid nomineringen.

För Elzas del blev det på lördagen ett första certifikat i klass 10 med fin kritik hos sin domare. Vid nomineringen blev det en sedan en Bengal som tog hem segern. På söndagen fick hon ytterligare ett certifikat i klass 10 med en strålande bedömning och vid nomineringen knep hon vinsten mot en Kurelian Bobtail! Vid panelen lite senare på dagen blev det dock en Burmilla som tog hem vinsten.

Bjuder på lite blandade bilder från helgen och slänger även med ett par bilder där jag själv är med som är tagna av Diana Sjöstrand.






Jag är så nöjd med helgens resultat och ett stort grattis till alla mina vänners fina resultat både idag och igår!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar