fredag 10 maj 2024

Uppiffade!

Har ett par kattbäddar som jag sydde för ganska många år sedan som mina katter gillar att sova i när vi är och hälsar på hos mina föräldrar. Dessa bäddar hade helt klart sett sina bästa dagar vid det här laget och jag har många gånger tänkt att jag måste ta tag i att fixa till dem. Idag gick jag från tanke till handling.

Från de befintliga bäddarna återanvände jag stommarna, knappen som satt i kuddarna samt stoppningen i kuddarna. Allt gammalt tyg rök däremot. Nytt tyg till både utsida och insida hittade jag bland mina resttyger. Så det blev lite olika tyg på kanter och undersida samt att kudden inte är vändbar. Men, eftersom det är jag som ska ha dem så vet jag ju vilket tyg jag vill ha upp, så andra sidan på kudden spelar inte så stor roll och botten syns ju inte heller. Kanterna blev i varje fall i ett bomullstyg som ser ut lite som lapptäcke och det passade bra i färgerna till den mörkgråa microfleecen som jag använde till insidan. Andra sidan av kudden är bara ett enfärgat bomullstyg i en brun nyans och botten på bädden är en bit av ett ljust tyg med lite mocca-känsla när man tar i det. När jag stoppade kuddarna fick jag lägga till lite stoppning då det som var i de gamla kuddarna var ganska hoptryckt. Mycket återanvänt material och stuvbitar till sömnaden, men nu håller bäddarna ett tag till :-)

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar