söndag 19 mars 2023

Läckert i svart & grått!

En kompis frågade om jag kunde sy en kattbädd till hennes katter som hon skulle ha i deras utställningsbur. Den skulle gå i någon grå färgskala eller svart för att matcha det nya burskynket. När hon visade en bild på burskynket så skrattade jag till lite och konstaterade att jag hade ett perfekt tyg till bädden som jag precis inhandlat! Ja, egentligen så var det ju en stor bordsduk som jag köpt, men jag hade köpt den för att sy kattbäddar av den. Tyget var så läckert med paisleymönster ton i ton och i lite grövre kvalitet. Så det fick bli utsidan på bädden och insidan fick bli grå microfleece. Den lösa kudden i är självklart vändbar och knappen i mitten av kudden plockar upp både färger och mönster!



Så nu hoppas vi att både matte och katter blir nöjda på nästa utställning de ska på.

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar