tisdag 28 februari 2023

Årets katt i BiK!

I Billingebygdens kattklubben där jag är medlem har vi varje år tävlingen "årets katt" där man får skicka in och vara med och tävla med sina bästa utställningsresultat under det gångna året. Prisutdelningen brukar vara på årsmötet, vilket det även var i år.

Jag hade ju sytt kattbäddar till priser till just denna tävling och jag fick, efter att jag levererat dem igår till årsmötet, glatt överraskad bära med mig en hem igen då det visade sig att Zaga (IP S*Mysebos Hermione) hade knipit första platsen bland kastraterna i kategori 3! Skoj! Förutom bädden fick Zaga även ett fint diplom.



Den gråvita bädden passade perfekt på hallbyrån bredvid den stora betongkatten och Zaga gick direkt och provlåg den. Finns vissa likheter mellan Zaga och "Betongis", men jag tippar på att katten till vänster i bilden nedan är mycket mjukare att krama... ;-)

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar