torsdag 4 augusti 2022

Plastpåsar...

...i tyg har det blivit ett gäng sydda den senaste tiden. Jag hade ett kattmönstrat påslakan som jag köpt någon gång för att jag tänkte att det kunde vara kul att sy något av det. Nu på semestern kom jag på att det skulle passa perfekt till påsar. Modellen på påsarna är klassisk plastpåsemodell. Mallen jag använt är en sönderklippt plastpåse från en mataffär. Det fiffiga med att sy påsar på detta sätt är att de rymmer så mycket mer än de ser ut att göra och är enkla att vika ihop och ta med sig när man ska handla.

Sex stycken påsar blev det av tyget och samtliga dessa påsar kommer att skänkas till Tranås Katthem för dem att sälja eller lotta ut på sin invigning som de planerar att ha framöver.

På insidan är påsarna fodrade med härligt glansigt duchesstyg i olika läckra färger:

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar