fredag 12 augusti 2022

Mjuka härliga bäddar

Den härliga sommarvärmen till trots så har jag idag motionerat symaskinen en del. Fem stycken kattbäddar har sett dagens ljus. Samtliga går till Tranås Katthem för dem att sälja/lotta ut på sin invigning senare i höst.

Jag hade fria händer att välja tyg och utseende så det fick bli lite blandning mellan några lekfulla med härligt mönstrat tyg och ett par lite mer stilrena. Till två av de lite mer lekfulla använde jag ett påslakan som jag köpt någon gång i tiden just med tanke på att använda det till att sy något av. På insidan på dessa bägge bäddar fick det bli krossad sammet då jag inte hittade någon microfleece i rätt nyans, men det spelar ju ingen roll, mjukt och skönt vilket som! Kuddarna i mitten är självklart vändbara med en sida i krossad sammet och en i samma tyg som bäddens utsida. I mitten av kuddarna sitter det en solrosformad knapp på den ena och en nit på den andra.





Den tredje lite mer lekfulla bädden fick ett yttertyg i ett tyg med mönster från London på. Typiska miljöer från staden i gråskala med röda detaljer. Det kombinerades med krossad sammet i vitt och en blank nit i mitten av kudden.


De två lite mer stilrena bäddarna fick ett diskret blommönstrat tyg på utsidan och microfleece på insidan. Den ena bädden går nästan helt i beigea toner medans den andra fick en insida i en härligt blågrön nyans. Nit i mitten av den ena kudden och blank knapp i mitten av den andra.

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar