tisdag 12 juli 2022

Lite bus är alltid kul!

För ganska så länge sedan skickade en kompis till mig en bild till mig på en tavla med en text broderad i en krans av blommor. Hennes kommentar till bilden var "En sån vill jag ha!" Jag la texten lite halvt om halvt på minnet och tänkta att det kan jag nog fixa något liknande när tillfälle ges. Tillfället kom snabbare än jag kunde ana. Min kompis glömde nämligen en liten kylväska i min bil efter att vi varit på utställning för ett litet tag sedan. Jag tog givetvis in den och diskade ur burkarna som var i och tanken slog mig att den lilla väskan kan man ju packa något mer i tills hon ska få tillbaka den...

Nu i helgen skulle vi ses igen och det var dags att fixa en liten tavla att packa i kylväskan. Texten kom jag ihåg var ungefär "Jag tänker inte närvara idag pga vill ej/inte" Kom inte ihåg exakt vad sista ordet var, men innebörden är ju samma oavsett. Så jag letade fram en bit aidaväv, en liten ram och ett korsstygnsmönster med olika bokstäver. Sedan blev det lite räknande och pillande för att få in texten snyggt på väven så att den fick plats i ramen. För att lyckas med det så fick jag använda "ej" på slutet, annars fick jag inte ihop det...

När texten var broderad så klippte jag ut texten på aidaväven så att den passade i ramen och monterade den. Själva ramen dekorerade jag sedan med några blommor från scrapbookinglådan. Virade in tavlan i silkespapper och la den i kylväskan.

Så, när min kompis kom hem fick hon en liten rolig överraskning när hon packade ur den kvarglömda kylväskan. Jag tror bestämt att hon gillade den :-)!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar