måndag 18 juli 2022

Julkort & tags

Igår blev det en härligt kreativ scrapträff med mina vänner nere i södra delen av vårt avlånga land. Blandat med god mat, skratt & samtal hann vi även med att scrappa en hel del! För min del blev det en bunt med tags att sätta på kattbäddar eller liknande framöver, en liten påse som jag fått när jag handlade dekorerades för att kunna återanvända och sist men inte minst så gjorde jag i vanlig ordning ett julkort.
Tagsen är gjorda lite av principen "lika men ändå olika". Använde små 15x15 cm stor mönsterpapper som jag vek dubbla och fäste ihop för att få en stabil tag. Dessa dekorerade jag sedan med olika stämplade katter som jag målat och klippt ut, en guldfärgad cirkel, några band samt lite blommor.




Påsen, som var stämplad med den butikens logga där jag handlat på bägge sidor fick således dekoration av mig på bägge sidor. Lika dant på bägge sidor. Enkelt och kattigt :-)


Och så julkortet, även det blev den här dagen lite kattigt!


/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar