lördag 6 november 2021

Fler små presentpåsar

Efter att jag sytt och visat mina små presentpåsar som jag sydde tidigare i höst så hörde en kompis av sig och undrade om jag skulle kunna tänka mig att sy ett par till henne också. Klart jag kunde göra! De är ju busenkla att sy och jag tycker ju det  är kul att sy, så självklart hjälper jag till!

Idag fick jag äntligen tid att sy dem. Storleken är ungefär som de förra, dvs 25 cm höga, 20 cm breda och 10 cm tjocka. Utsidan är samma kattmönstrade tyg som jag sydde de andra i men då jag sytt av spillbitar så fick det bli en annan färg på insidan på dessa. Samma typ av material dock, dvs sådan där vaxduk som känns som vanligt tyg. Den ena fick ett foder i svart och den andra ett foder i mjuk rosalila nyans.


När jag ändå höll på att klippa till bitar till dessa två så passade jag på att klippa till några till för att ha "på lager" ifall de behövs. Det blev en i det svartvita underbara kattmönstrade tyget. Den fick ett foder i en fräck cerise nyans.


Sedan hittade jag en liten bit tyg som jag klippt rutor av förra året till en julduk, den räckte precis till en påse och i fodret plockade jag upp en av färgerna i som finns med i mönstret på utsidan, nämligen lila. Syns inte så tydligt på bilden, men i granarna hänger det julgranskulor och några av dessa är just lila.


Avslutningsvis räckte en bit rött juligt tyg med små cremefärgade stjärnor på precis till tre påsar. Och turligt nog så hade jag en bit matchande vaxad duk hemma också som räckte precis till alla tre! Blir perfekt att ha nu när det nalkas mot jul...

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar