söndag 14 november 2021

Äntligen!!!

Efter två års uppehåll pga pandemin så var det igår äntligen dags för kattutställning igen!!! Så fantastiskt roligt att få träffa alla "kattokiga" igen och titta på alla vackra katter! Utställningen arrangerades av Elfborgskatten i Vårgårda och jag hade anmält Zaga. Lite spännande var det ju att se hur hon skulle reagera på att vara på utställning igen. Jag hann ju bara ställa henne två gånger innan pandemin bröt ut och då var hon bara 4 månader. Nu är hon vuxen och tävlade för första gången i öppen klass för kastrerade katter.

Får väl börja med att visa upp hur snyggt mitt burskynke blev som jag sydde till henne för några veckor sedan. Passade perfekt till henne och matchar hennes ögonfärg riktigt bra. Bädden var uppskattad för den låg hon i hela tiden när hon var i sin hemmabur!



Hur Zaga skulle ta det där med utställning igen hade jag verkligen inte behövt oroa mig över. Hon är totalt obekymrad över det mesta här i livet. När det var dags för bedömning ville den domaren som skulle döma henne att alla katter skulle sättas i domarburarna bakom domaren och därifrån tog sedan domarassistenten ut katten och presenterade den för domaren. Zaga började med att nosa runt lite men efter ett tag verkade hon tycka att domaren tog alldeles för lång tid på sig så hon bestämde sig för att ta en liten tupplur och se sådär lagom uttråkad ut...



När domare & assistent skrattat klart åt Zaga så fick hon en kanonbedömning av domaren och hon skötte sig exemplariskt på domarbordet.


Lite senare på dagen när domaren var klar med alla katter den skulle döma så var det dags för nomineringarna. I konkurrens med en snygg Burma blev det Zaga som tog nomineringen och blev domarens bästa kastrathona! Lite senare på dagen mötte Zaga de andra domarnas bästa kastrathonor i panelen för att tävla om Best In Show, men där knep en Bengal alla domarrösterna.


Men, både jag och Zaga är så nöjda med dagens resultat. Ett första certifikat i klass 10 och en nominering är inte så illa!


Passar även på här att säga ett stort grattis till alla min vänner för deras fina resultat på gårdagens utställning!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar