söndag 8 augusti 2021

Några få färger

Egentligen skulle jag bara plocka ner de scrapgrejerna som jag köpt på semestern på rätt ställe i min lilla vagn där allt sådant förvaras. Men, sen upptäckte jag att jag hade några tomma chipsburkar som jag tänkt återanvända samt en papperspåse som även den skulle gå att återanvända. Så, det slutade med att jag satt och scrappade istället...

Idag fick jag för mig att chipsburkarna skulle få ett likadant utseende alla tre. Även om en av dem var större än de anda så valde jag att göra dem likadana vad gäller dekorationer osv. Grunden på alla blev svart självhäftande kontaktplast med ett trämönster i. Hade nämligen inget svart cardstock som hade räckt till alla hemma så det fick bli denna lösningen istället. Dessutom är det enklare att få kontaktplasten att fästa snyggt runt de cylinderformade burkarna. Sedan blev det en mycket enkel dekor som gick i svart, grått, vitt, rött & grönt.


När jag högg tag i påsen så fortsatte jag lite i samma färger. Även här har jag använt den svarta kontaktplasten som botten för att dölja det ursprungliga trycket på påsen. Här blev det dock lite gult i lussebullarna istället för det gröna. 

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar