lördag 19 december 2020

Med bilden i centrum

Årets sista tillverkade julkort har nu förhoppningsvis nått fram till sina mottagare så då kan vi presentera korten här på bloggen också :-).

På dessa kort fick en bild från årets lilla julfotografering av en av mina fyrbenta kompisar nämligen Zaga stå i centrum. Jag valde ut några bilder som jag gillade och skrev ut dem i lämplig storlek för att passa på ett scrappat 15x15 cm stort kort. Här använde jag mig återigen av självhäftande fotopapper när jag skrev ut bilderna. Smidigt att fästa på en fotomatta på korten!

Jag gjorde tre ganska enkla kort där bilden på Zaga fick vara blickpunkten på framsidan. Lite snygga papper till det och väldigt enkla dekorationer i glitterpapper. På dessa korten dekorerade jag för ovanlighetens skull även insidan i samma stil som framsidan. De vita rutorna skrev jag sedan julhälsningen i. Lade inte så mycket energi på baksidan men till två av korten hade jag ett par etiketter som passade bra att använda.

Kort nr. 1



Kort nr. 2



Kort nr. 3



Snart är det dags att börja med nästa års julkort...

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar