tisdag 14 juli 2020

Fluffigt med stjärnor

Nu var det ett tag sedan det syddes några kattbäddar, men nu i dagarna har det blivit ett gäng igen. Fick beställning på fyra stycken fyrkantiga bäddar med blått stjärnmönstrat tyg i kombination med vit microfleece och nu är de klara!

Sömnaden av dessa bäddar gick dock inte helt problemfritt. När jag köpte tyg räknade jag fel på mängden band jag behövde och sedan var den bredden slut i butiken. Lösningen blev ett lite smalare band på två av bäddarna. Att hitta vit microfleece visade sig bli nästa utmaning. Jag brukar ju köpa och slakta plädar då de är både prisvärda och mjuka och fluffiga. Men just nu verkar vita sådana inte vara på modet. Men till slut så hittade jag ett par i en butik som räckte till dessa bäddar. Sedan avslutar vi med att stoppningen tog slut när jag bara hade en halv bädd kvar att stoppa. Bara att bege sig till affären igen :-). Men till slut så blev de klara och jag hoppas att den som beställt dem blir nöjd!

På utsidan är det ett blått lite grövre tyg med vita stjärnor på. Insidan är sydd av vit, mjuk & fluffig microfleece. I mitten, som knappt syns bland det fluffiga, sitter en blank nit.



/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar