söndag 7 juli 2019

Randigt

Äntligen är den klar! För ett tag sedan, ja, eller ganska länge sedan, så virkade jag två stjärndukar till mitt soffbord och lilla sidobord. Om ni vill friska upp minnet på hur de ser ut så kan ni titta här. Redan då var jag sugen på att virka något matchande till en hylla som jag har i vardagsrummet också. Hittade inget som föll mig helt i smaken så till slut började jag testa lite fram och tillbaka hur man kunde göra. Det slutade med att jag tog samma princip som man virkar stjärnduken med och applicerade på att virka ränder. Jag använde samma kombination av färger och gjorde ränderna i samma bredder som jag gjort på stjärndukarna.
Nu, efter många turer så är den äntligen klar! Ungefär en och en halv meter lång blev den totalt. På långsidorna har jag avslutat med en rad fasta maskor och på kortsidorna har jag gjort en liten uddkant som avslutning.


Jag är mycket nöjd med resultatet! Kommer att bli kanonsnyggt på den långa smala hyllan.

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar