måndag 8 juli 2019

Bäddar i blått & vitt

När semestern inleds med svalare temperaturer, gråa moln och regndroppar så är det perfekt att ha hobbies som man kan roa sig med inne. Jag passade på att sy kattbäddar åt en kompis. Fem stycken i amerikanska färger i Maine coon-size. Modellen är samma som den jag testade att sy för ett litet tag sedan. Dock har jag gjort kanten lite högre den här gången vilket gav ett perfekt resultat!
Yttertyget är ett lite grövre tyg i mörkblått med vita stjärnor på och innertyget är vit microfleece. I mitten av liggdelen sitter en metallfärgad "nit" på samma sätt som jag gjorde på den bädden jag testsydde.



Storleken på dessa är då vad jag kallar "Maine coon-size", dvs de är aningen större för att passa våra stora raskatter, som t.ex. Maine coon.

Jag blev kalasnöjd med resultatet! Nu hoppas jag bara att min kompis som bad mig sy också blir nöjd :-).

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar