söndag 7 april 2019

Miniatyrmässa...

Smaka på ordet: Miniatyrmässa. Visst låter det härligt? I går gjorde jag mitt livs första besök på en sådan. När jag åkte dit visste jag inte riktigt vad jag skulle förvänta mig. När jag åkte därifrån gjorde jag det en aning fattigare och fylld av inspiration och pyssellust! Så härligt att träffa och prata med duktiga miniatyrmakare, botanisera bland alla fina miniatyrer och inspireras av de utställda objekten! Sen kom ju den där svåra biten då att bestämma vad man skulle inhandla... Lite beslutsångest där kan man väl uttrycka det som, för man kan ju inte köpa allt man vill ha!

Med hem följde i varje fall en hel del till baren som jag håller på att bygga och lite till det blivande dockskåpet:


Titta bara på den otroligt söta lilla ÖPPNINGSBARA plåtburken med kattmotiv (vad annars... ;-)) och de små söta ullkardorna! Kommer bli perfekt i dockskåpet! Likaså kranen kommer att passa utmärkt på diskbänken i köket där.


 Alla glasen, vinflaskorna och kortleken ska självklart vara till baren. Blev både vinglas, ölglas och vanliga glas inhandla och de gör sig fint i hyllan mot spegelväggen.


Var den extra fina vinflaskan i glas kommer att stå vet jag inte riktig än. Just nu hamnade den på spiskanten ovanför den öppna spisen...


Idéerna är många just nu, gäller bara att hitta lite tid att hinna pyssla och fler besök på Miniatyrmässor lär det bli i framtiden!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar