söndag 28 april 2019

Dukar i lila & gult

När jag var på Miniatyrmässan i början av april blev jag otroligt inspirerad av en miniatyrmakare som virkade helt fantastiska små nallar och andra djur i sytråd!!! Att virka i sytråd skulle vara alldeles för stor utmaning för mig, men när jag hittade små nystan med jättefint flamgarn från DMC i mammas garnlåda ville jag gärna testa att virka ett par dukar i miniatyr. Dukarna är små "stjärndukar" och jag har virkat dem med virknål "Boye nr. 11". Pilligast var det i början när man började virka dukarna. Så fort man fick lite att hålla i så gick det genast lättare och det var bara att mata på med varven. Två dukar blev det i detta härliga lila och gula garn. Den stora duken är ungefär 6,5 cm i diameter och den lilla 4,5 cm i diameter och jag är väldigt nöjd med resultatet. Kommer att bli perfekt i något miniatyrprojekt framöver.




Blir nog fler dukar framöver, ska bara hitta mönster som jag tror passar i den lilla skalan :-)

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar