fredag 18 januari 2019

Mjuka fluffiga kuddar

Det behöver inte vara varken dyrt eller komplicerat att förnya lite hemma. Jag var sugen på ett par nya kuddar till fåtöljen i gästrummet men inte så sugen på att lägga massor av pengar på det då katterna älskar att ligga och sova i den stolen vilket resulterar i ganska mycket päls på textilierna där.

I tyglådan hade jag en fuskpälsbit lagom till ett framstycke och även ett lite tråkigt kuddfodral i grå microfleece som jag fått när jag handlat någonstans vid något tillfälle. Hur får man ihop det här till något som passade ihop då? Jo, en titt i stuvbitslådan och där hittar jag en härlig bit rosamönstrat tyg som både räcker till ett bakstycke och en liten kant runt bägge kuddarna.

Storleken på kuddfodralen blev 40 x 40 cm. Fuskpälsbiten fick en tygbaksida och en liten kant runt omkring. Till det färdiga kuddfodralet sydde jag bara en kant i det rosa tyget och sydde sedan fast den runt fodralet för hand. Lite olika yta på kuddarna även om de bägge är mjuka och fluffiga, men det rosamönstrade tyget  runt om "håller ihop" det.

Fuskpälskudden

Kant redo att sys på...

...och genast blev en lite småtråkig kudde snyggare!

På plats i fåtöljen i gästrummet!

Snabbt och enkelt sätt att förnya lite hemma!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar