lördag 14 april 2018

Bäddrenovering

Jag har ganska breda fönsterbrädor där jag bor. Så pass breda så att mina fyrbenta små kompisar kan skämmas bort med att ha en bädd att ligga och spana från i varje fönster. Dessa bäddar byter jag tyg på vart efter jag tycker att de ser lite sunkiga ut eller helt enkelt vill piffa upp dem en aning. Nu var det dags igen.

Oftast när jag syr mina bäddar så använder jag plädar av microfleece till innertyg. Nu hade jag sett en så läcker pläd som skulle bli perfekt till bäddarna som står i fönstren i mitt vardagsrum. Vita med grått mönster på. det i kombination med helgrått tyg skulle bli perfekt!

Skumplaststommarna återanväder jag från de gamla bäddarna, likaså knapparna. allt annat blir nytt. Resultatet blev precis så bra som jag tänkt mig! Kuddarna i bäddarna är givetvis vändbara. Gråa på ena sidan och mönstrade på andra sidan.


Hur såg de då ut innan renoveringen? Jo, svarta på utsidan och vitt fluff på insidan och som sagt, aningen välanvända...


/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar