lördag 17 mars 2018

Grattis & Jul...

Har tillbringat dagen på en rolig och inspirerande scrapträff! För min del kan man väl säga att temat på mina kort som jag gjort under dagen är torrembossing. En av de roligaste och mest inspirerarande sakerna med sådana här träffar är att inspireras av varandra, få tips och råd samt få möjlighet att låna t.ex. embossingfoldrar från andra deltagare på träffen och sedan låta kreativiteten flöda! Det blev hela fem kort gjorda, tre "bra att ha-kort" och två julkort. Brukar ha som mål att alltid göra ett julkort när jag är på scrapträff för att inte sitta med alla in i det sista. Men idag blev det två, så nu ligger jag verkligen på plus :-).

Alla dagens kort har alltså en bakgrund som är torrembossad.  I övrigt så finns det inte så många likheter mellan dem. Det översta kortet är det tegelväggen som är embossad. I den har jag sedan stansat ut ett parti och några av dessa tegelstenar har jag sedan använt för att få en 3D-effekt på väggen. Bakom tegelväggen sitter ett räfflat papper som jag spraymålat i metallicfärg. De svarta blommorna är utstansade även de.


I nästa kort har jag lekt med metallicfärger igen på den torrembossade bakgrunden. Den har sedan fått sällskap av en utstansad klocka, silverglitter och ett glittrigt utstansat "Grattis".


En blommig torrembossad bakgrund har fått sällskap av en "distressruta" i vilken jag stämplat ett motiv. Detta kort var mitt bidrag till dagens utmaning, därav blomman som pricken över i :-). En blomma på kortet var nämligen ett av kraven i dagens utmaning. Andra krav var att man skulle ha med minst ett motiv (stämplat eller bild), fick inte använda mönsterpapper, skulle vara med minst en text, något embossat samt att det totalt inklusive papper skulle vara minst tio saker som byggde upp kortet. En rejäl utmaning för mig då jag helst gör ganska enkla kort. 


Ett enkelt julkort i rött och vitt. Aningen färglagd torrembossad bakgrund och utstansade granar och texten God jul.


Dagens andra julkort blev även det väldigt enkelt. En torrembossad bakgrund med noter där jag fyllt i några av dem med svart och en stämplad text med texten till Nu tändas tusen juleljus...


/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar