lördag 25 november 2017

Julkort, julkort, julkort...

Idag har det blivit premiär för både julmust, saffransbröd och glögg. Det var julavslutning på de scrapträffar som jag brukar gå på och godis- och fikabordet var välfyllt! Cheesecaken var fantastiskt god och den gick åt som smör i solsken! 

På min pyssellista stod det jukort, julkort och fler julkort. Det närmar sig jul med stormsteg och jag ligger hopplöst efter om man säger så. Men, idag var jag hyfsat produktiv trots att det var en dag i "klantighetens" tecken och en del kort fick göras om både en och två gånger när stämplar tappades på fel ställe, något hamnade snett och man såg det inte förrän man tryckt till limmet osv... Men så kan det bli ibland. Fem och ett halvt kort blev det gjort i varje fall. Fem och ett halvt eftersom ett av korten påbörjade jag faktiskt förra helgen.

Och ja, trots att det snart är dags att posta dem så fortsätter jag att bjuda på inspiration. För ingen vet vem de ska till och alla jag känner är inte här inne och läser... :-)

Kortet som påbörjades förra veckan...

Mitt tävlingsbidrag i en av dagens utmaningar. CAS/One layer card i jultema.

Eftersom första försöket till mitt tävlingsbidrag misslyckades så återanvände jag katten som jag stämplat och gjorde detta kortet.

Bakgrund gjord med akvarellpennor.

Kort gjort med papper och en del material som var i goodiebags och som jag vann i utlottning.

Ytterligare ett CAS-kort, som blev dagens sista pyssel för min del.

 En i vanlig ordning mycket trevlig träff med gott fika, trevligt folk och massa kreativitet!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar