lördag 26 november 2016

Kottar och kanel...

Efter en dag när hjärnan fått jobba känns det skönt att komma hem och låta kreativiteten flöda. Imorgon är det första advent och det var läge för att dekorera lite i ljuslyktor och på ytterdörren. Hade tidigare i höst sprungit på ett par förpackningar med kanel och pyttesmå kottar som var tänkta till dekoration. Nu var det dags att använda dem, så här bjuder jag på lite inspiration inför första advent. Den uppmärksamme ser givetvis också att det inte är äkta ljus i lyktorna. Med fyra pälsklädda svansar i huset som inte riktigt har koll på var de placerar sina plymar så håller jag mig till de fejkade varianterna av ljus på platser där katterna kan komma åt dem.

Två glas som jag köpte för ett par år sedan med hyacinter i agerar numer ljuslyktor.
Det vita i botten är grovt salt.

I den här lyktan fick kottarna och kanelen sällskap av ett keramikhjärta.

Ljuslyktan i hallen fylld med kottar och kanel...

En lykta/ljusbricka på mitt köksbord. Salt, kottar, kanel och två glashjärtan.


I den här lyktan fick kottarna sällskap av några små flugsvampar i glas...

Ytterdörren skulle givetvis göras adventsfin också. Förra året testade jag att binda en egen dörrkrans. Fick lite mersmak så det blev en egen i år också. I år blev dock inte hela i granris utan jag valde att kombinera det med grön mossa. Tycker kombinationen blev riktigt fin och dekorationerna, kottar, kanelstänger och snöflingor i trä, kommer till sin rätt på mossan. Inne i kransen hänger även två guldfärgade stjärnor.


Ha en riktigt härlig första advent allihop!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar