lördag 12 november 2016

Brittspecial!

Idag har jag och Kompiz varit på utställningsutflykt igen. Den här gången styrde vi kosan mot Vårgårda och Elfborgskattens internationella utställning där. Dagen till ära var det Breed BIS för Brittiskt korthår och rasspecial för Brittiskt långhår. Fantastiskt roligt att se så många Britter på samma utställning! Tog en del kort, men dem har jag inte riktigt hunnit kika igenom än, kanske kommer de här lite senare i veckan.

För Kompiz hade jag bestämt att detta kommer att bli hans sista utställning. Han har tagit den högsta titeln han kan ta som kastrat och även om han accepterar utställningar så är det väl inte direkt hans favoritsysselsättning :-). Så nu får han bli en glad utställningspensionär! Fast, ja, risken finns ju alltid att matte dammar av honom ifall det dyker upp någon kul utställning framåt i tiden...

Hur gick det då idag? Jo, det gick ungefär som jag förväntat mig. I grundbedömningen fick han sitt hederspris men han gick inte vidare. Hade inte riktigt räknat med det heller då han fortfarande håller på och byter från sommarpäls till vinterpäls och det var massor av snygga Britter på plats på utställningen idag.
Sedan ställdes han förstås i seniorklass också. Även där var det hård konkurrens och han slutade som tvåa bland hankatterna.


Vill ge en stor eloge till Brittsällskapet och Elfborgskatten för en riktigt bra genomförd Breed BIS och rasspecial! Nedan en bild på Brittsällskapets snygga och proffsiga monter. Där det förövrigt bjöds på tårta till brittfolket under lunchpausen :-).


Ett jättestort grattis till alla mina vänners fina resultat under dagen också! Ingen nämnd och ingen glömd!

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar