söndag 19 juni 2016

Sommaravslutning

I går var det sommaravslutning på scrapträffarna som jag brukar vara med på. Som vanligt en jättetrevlig dag med massor av nya idéer och trevligt sällskap. Min produktivitet igår var nog dessvärre under all kritik. Blev inte mycket gjort med andra ord. Ett enda kort fick jag ihop som jag blev nöjd med! Sedan gjorde jag ett som inte alls blev som jag tänkt och senare förpassades till det "runda arkivet"...

Kortet jag gjorde var det kort som jag deltog med i utmaningstävlingen som var på träffen. Kriterierna för kortet var:
Sommartema - Pastell
3 olika mönsterpapper max 10 x 10 cm stora
Blommor valfri mängd
Spets/band/twine
Något stämplat

Mitt bidrag blev såhär:

Okej, kanske inte solklart hur jag uppfyller alla kriterier för tävlingen, men eftersom det inte fanns någon begränsning i hur små mönsterpappren fick var så la jag två av dem som "bakgrund" bakom det vita fältet och det tredje använde jag till att stansa ut bladen till blommorna i :-).

Sen lärde jag mig faktiskt att göra något nytt också på träffen igår! En av deltagarna höll en liten workshop med oss som var intresserade om hur man gör ett "Lollipop-kort". Gjorde bara basen till mitt igår, så det blev inte helt klart, men jag har ju koll på hur man gör nu och det är huvudsaken. Så vem vet, någon gång i framtiden kanske det dyker upp ett sådant här på bloggen.

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar