måndag 30 november 2015

Snart dags att posta dem...

...men nej, antagligen inte dessa ;-). I helgen som var var det julavslutning i en scrapgrupp som jag är med i. Givetvis blev det en del julkort gjorda, men även lite annat. Funderade länge på om jag skulle lägga ut julkorten här på bloggen med tanke på hur nära jul det är. Efter lite funderande och en koll på hur många kort jag gjort totalt till i år så konstaterade jag att de jag gjorde i helgen antagligen kommer att få ligga till nästa år och då är det ju ingen fara att visa upp dem!

Tre julkort blev det gjort i lördags. Alla tre i lite olika udda format. Antingen för att passa in tillsammans med motivet eller för att jag använt spillbitar av papper som blivit över. Gemensamt för alla tre är att det är glitter på dem. Tror jag blev lite inspirerad av tjejen som satt bredvid mig och gjorde ett superfint kort med glitter på :-).




Under dagen var det som vanligt även en utmaning som man kunde vara med i. I lördags var utmaningen att skapa en julgransprydnad. Jag valde att göra en liten lykta med en snögubbe i. Var första gången som jag testade att göra den och jag kan meddela att det var ganska så pilligt att få ihop den. Särskilt för mig antagligen eftersom jag lyckades att klippa fel på ett ställe... Den nedersta bilden visar snögubben innan jag satte in den i lyktan. Är ju lite svårt att se på bilden hur det ser ut inne i lyktan.



Hade en kanonhärlig dag med massa pyssel, ny inspiration och glada skratt! Blev lite till gjort på träffen, men allt jag gjorde visar jag dock inte upp här... ;-)

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar