lördag 21 november 2015

Scrapmara...

Det lackar mot jul med stormsteg och om en vecka är det redan första advent. Idag fick jag lite julstämning, massor av kreativa idéer och ny energi på en mycket trevlig scrapmara :-)! Egentligen så började maran redan igår kväll, men jag hade bara möjlighet att delta idag så för mig blev det en heldag med utmaningar, nya idéer, trevligt sällskap och massor av inspiration...

Själv får jag nog säga att jag kände mig ganska produktiv. Hann med att göra hela sex kort. Flera av dem fick jag inspiration till från de utmaningar som man kunde delta i under maran och de andra två var idéer som jag fick när jag kikade på lite grejer som de andra hade med sig.

Första utmaningen jag deltog i var att använda sig av en snögubbe. Nu fick vi inte välja vilken snögubbe som helst utan det fanns ett antal uppstämplade att välja på. Färglägga fick vi dock göra själva och så här blev mitt resultat:


I nästa utmaning skulle man använda sig av en kantstans (fanns ett gäng olika att välja på) samt minst två av de utstansade grejerna som fanns med i den goodiebag som alla deltagarna fick när vi kom. Jag valde att göra ett enkelt kort i svart, vitt & guld. Blev riktigt nöjd med resultatet!


Nästa utmaning bestod i att skapa ett kort som innehöll minst en stämpel och ett papper från de scrapsaker som "tillhör" bygdegården & studiecirkeln som höll i maran. Jag hittade en söt liten tomte och ett papper med små hjärtan på som jag tyckte passade bra ihop.


 Fjärde och sista utmaningen som jag deltog i gick ut på att man skulle skapa ett kort som matchade det kuvert som man fått i sin goodiebag. Kuvertet i min goodiebag gick i guldbruna toner så jag plockade fram guldstämpelfärgen igen och skapade ett mycket enkelt kort i svart och guld.


De två sista korten som jag gjorde idag blev två kort där jag provade på att torrembossa. På den vita bakgrunden på korten nedan har jag med hjälp av en liten "maskin" och en schablon (eller vad man ska kalla det) fått fram ett upphöjt mönster på pappret. På den tomma släta ytan i mitten har jag sedan i det övre fallet stämplat och färglagt en ros och i det undre fallet har jag stansat ut små kvistar och gjort en julkrans.



En supertrevlig dag och när man väl kom hem var man egentligen bara sugen på att packa upp scrapgrejerna igen och fortsätta...

/Anngert

1 kommentar: