fredag 23 oktober 2015

Går fort nu...

Snart är det jul och dags att posta julkorten. Då gäller det att vara färdig med dem också... Så här tillverkas det julkort när det finns några minuter över :-). Den senaste tiden har jag hunnit med att få till hela två stycken. Bägge är av det väldigt enkla slaget och mest för att jag ville testa ett par idéer som jag sett på nätet.

Det första blev ett pepparkakskort där jag låtit det mönstrade pappret i bakgrunden ta stor plats och varit sparsam med dekorationerna.


På det andra kortet ville jag testa att lägga in genomskinlig lite hårdare plast för att få till en annan look. Eftersom jag inte visste hur resultatet skulle bli fick även det bli ett väldigt enkelt kort. Dock tyckte jag att det funkade väldigt bra och nästa kort jag gör i den stilen kommer att bli lite mer avancerat...


/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar