lördag 8 augusti 2015

Apoteket (Del 2)

Ja, jag vet, det är sommar och strålande fint väder ute. Men när pysseltarmen skriker så försvinner jag gärna in i pysslandet oavsett väder ;-)

Idag har mitt lilla apotek fått pärlspont och tapet på väggarna, golvlister och en affärsdisk. Pärlsponten har jag gjort av "glasspinnar" som jag kapat bort det runda på i ena änden, den andra runda änden döljs under golvlisten. När all panel var limmad betsade jag den i en mjuk grön nyans.

Nästa steg var att sätta dit tapeten. Som tapet har jag använt ett scrapbookingpapper med lite struktur på. Jag ville inte ha någon mönstrad tapet som tar uppmärksamheten från inredningen utan valde därför ett neutralt papper i en beige nyans.

Med panel och tapet på plats så var det bara att sätta dit den övre listen på panelen samt taklisterna. Listen som jag använt är en liten kvartsstav som passade perfekt här. Taklisten är målad vit precis som taket och liten som ligger på panelen har jag förstås betsat i samma nyans som panelen.


Affärsdisken har jag gjort av trästickor från Biltema samt fyra andra små trälister som jag hade blivit över när jag slaktade de stora lådorna som jag bygger själva tittskåpet av. Disken är betsad i samma teakfärg som övriga inredningen i tittskåpet.


Sådär ja, nu börjar det ju likna något! Nu är det bara småplocket kvar och alla de där detaljerna som gör det till ett gammalt apotek.


Så apotekaren får väl helt enkelt fortsätta att bära in sina grejer :-)

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar