fredag 26 december 2014

Snö...

Efter en grå trist, regnigt och blåsigt december sjönk temperaturen på julaftonen och regnet byttes mot ett kort snöfall. Sådär lagom så att det täckte marken och färgade världen vit.

Givetvis måste man ta tillfället i akt och låta Lakritz känna på snön. Han har ju inte fått prova på snö under tassarna någon gång än. Nu har han gjort det och man kan ju uttrycka det såhär: Han var måttligt imponerad...
Hans min när jag satte ner honom i snön var obetalbar. Usch, vad det var kallt och otäckt tyckte han och i tillägg till det så ansåg han säkert att jag var ett as till matte som tog ut honom i det vädret ;-). Raskt bestämde han sig för att "om jag inte tar ett steg så tar nog matte in mig igen". Nja, matte tog med honom till ett träd och satte honom på en gren för att ta några vinterbilder innan bara. Fick ett par hyfsade innan herrn ansåg att vi definitivt skulle gå in...



Passade förresten på att testa Kompiz sele på den lille rymmaren och den satt nu riktigt bra! Så nu börjar jakten på en sådan typ av sele till Lakritz också :-).

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar