fredag 1 augusti 2014

Slut på semestern...

Semestern tog abrupt slut och första vecka tillbaka på jobbet blev inte riktigt som planerat. I början av veckan bestämde sig frysen för att det var dags för pensionering och kvällarna har ägnats åt att "rädda det som räddas kan". Katterna var överlyckliga över skrovmålet på rått nötkött och matte har numer kylskåpet ganska välfyllt med marmelad och sylt... Men, tyvärr innebar det att jag har ju inte ens hunnit blogga om förra helgen!

För sista semesterhelgen tillbringade jag och Lakritz på utställning i Ulricehamn. Trots aningens seg utställningsdag på lördagen och regn och åska ute så hade vi en supertrevlig helg tillsammans med massor av nya och gamla vänner!

Lakritz, som för tillfället både är urvuxen och urfälld i pälsen fick riktigt bra bedömningar bägge dagarna men tyvärr gick han inte vidare i tävlingen någon av dagarna. Men, vad spelar det för roll när lillkillen uppför sig fint och matte i varje fall är hyfsat nöjd med hur hon fått till pälsprepareringen?


Så här i efterskott får jag även säga ett stort grattis till min kompis katt S*Stortassen's Kendall, till vardags även kallad Putte, som på söndagen tog den högsta titeln och numer kan titulera sig "Supreme Premier"!!! Grattis :-)!
På bilden nedan ger han en kattmyntaråtta som han fick av mig en rejäl omgång...


Nu tar vi nya tag och snart är det dags för ny utställning...

/Anngert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar